Futbolcular Maçın Başında Neden Çocuklar ile Sahaya Çıkar?

Uzun yıllardır futbol grupları alana minik çocuklar ile el ele çıkıyor ve hatta ulusal marşları da çocuklar ile birlikte okuyorlar. Bu geleneğin nereden geldiğini merak ediyorsanız, her maçın başlangıcında şirin manzaralara yol açan bu geleneğin nereden geldiğini biz sizlere anlattık! Ayrıntılar için…?

Kaynak: https://www.mentalfloss.com/posts/why…

Futbol maçları başlamadan evvel grupların küçük çocuklar ile el ele alana çıktığını görmüşsünüzdür.

Peki bu gelenek nereden geliyor? Gelin tarihçesine gelir bir bakalım.

Geleneğin kesin kökenleri meçhul olsa da, en azından 1990’ların ortalarından beri var olduğunu söyleyebiliriz.

Örneğin fotoğrafta, Kasım 1996’da Liverpool ve Everton ortasında gerçekleşen maç öncesinde iki ekip kaptanıyla birlikte iki küçük çocuğun poz verdiğini görebilirsiniz. Bu fotoğraf çocuklar ile alana çıkma geleneğinin birinci örneklerinden biridir. Fransa ile İtalya ortasında oynanan UEFA Euro 2000 Finalinde, birinci beşe giren her oyuncu yanında bir çocukla çıkmıştı.

Fransa ve İtalya ortasındaki UEFA Euro 2000 Finali’nde de oyuncular birer çocuk ile alana çıktı.

Gelenek,  2002 Dünya Kupası’nda FIFA ve UNICEF’in “Say Yes to Children” kampanyasının bir kesimi olarak her atlete bir çocuk alanda eşlik ettiğinde milletlerarası alanda daha fazla ilgi kazandı.

UNICEF’in yaptığı basın açıklamasına nazaran, FIFA ve UNICEF, “tüm çocukların sağlıklı yaşama ve kaliteli ilköğretim hakkını geliştirmeyi ve korumayı” amaçlayan bir program üzerinde iştirak kurmuştu.

Açıklamanın devamında, ‘futbol tutkunlarına çocuklara uygun bir dünya inşa etmede oynayacakları kıymetli bir role sahip olduklarını hatırlatan sembolik bir eylem’ olmasının amaçlandığı belirtildi.

Bugünlerde, çocuk-oyuncu eşleşmelerinin ardındaki mantık ve çocukların alana çıkarma süreci, kulüp ve karşılaşmaya nazaran büyük farklılıklar gösteriyor.

Uzun müddettir Dünya Kupası sponsoru olan McDonald’s, oyunculara eşlik edecek çocukları seçmek için çoklukla milletlerarası bir çekiliş düzenler. McDonald’s’ın emekli olan global pazarlama sorumlusu Dean Barrett bu husus için, ‘Çocukların kültürel olarak dünyanın dört bir yanından başka çocukları ve başka fırsatları deneyimleme bahtına sahip olması kadar, Dünya Kupası’na dahil olmanın kendisi de bir şov manasına geliyor.’ kelamlarını kullanmıştı.

Bu gelenek güzel bir çıkar kaynağı da tıpkı vakitte.

2018’de yapılan bir araştırma, çok sayıda Premier Lig ekibinin bir maçta çocuklara eşlik etmesi için ekseriyetle 150 ila 600 pound ortasında fiyat aldığını ortaya çıkardı. Yani ‘maskot paketleri’ içerisinde teçhizat, imza yahut öbür şeyler de bulunuyor lakin uygulama, maddi durumu makus olan çocuklara bu imkanı vermediği için tenkitlere de yol açıyor.

Süreçin nasıl ilerlediğine de bir bakalım.

Örneğin Chelsea bekleme listesine eklemek için her yıl 250 aday seçer ve bu çocukların bir oyuna atanması yaklaşık dört yıl daha sürer. Bu çocukların maça çıktıklarında çok büyümüş olmayacaklarından emin olmak için müracaatlarını yaptıklarında 0 ila 8 yaş ortasında olmalıdır. Lakin kulüp şu anda o kadar çok taleple dolu ki, ilerisi için yeni müracaatları bile kabul etmiyorlar. Yani sonuç olarak geleneğin tam geçmişi bilinmese de sanıldığından daha meşakatli bir yolu var diyebiliriz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir